Koncepcja multimedialna dla synagogi w Kępnie

Koncepcja multimedialna dla synagogi w Kępnie2019-01-11T12:32:52+00:00

Project Description

KLIENT: URZĄD MIASTA I GMINY KĘPNO

Opracowanie koncepcji zagospodarowania elementami multimedialnymi zrewitalizowanej przestrzeni synagogi, w ramach projektu „Kępno – miasto trzech wyznań” wraz z kosztorysem szacunkowym

Urząd Miasta i Gminy w Kępnie zaproponował nam stworzenie koncepcji ekspozycji multimedialnej do istniejącego projektu architektonicznego obiektu synagogi. Plan zakładał rewitalizację budynku świątyni i przeznaczenie jej na cele kulturalne / koncertowe. Sprzęt multimedialny miał posłużyć do przedstawienie m.in. bogatych zbiorów cyfrowych, poświęconych tematyce wyznawców trzech kultur mieszkających w mieście przed II wojną światową.

Wstępna koncepcja ekspozycji multimedialnej zakładała wykorzystanie przestrzeni holu oraz sali koncertowej na przedstawienie materiału merytorycznego. Wystawa miała być poświęcona kilku zagadnieniom: Przedstawienie trzech religii, które koegzystowały w mieście przed II Wojną Światową; Przedstawienie historii miasta wraz z informacjami nt współczesnego Kępna; Przedstawienie historii budynku synagogi i jej architektury; Przekrój przedwojennego społeczeństwa: dawne cechy rzemieślnicze, stroje, itp.

Projekt architektoniczny zakładał charakterystyczne nieregularne formy przestrzenne wykonane z drewna, stanowiące tło dla recepcji w głównym holu budynku, jak również element scenografii sceny koncertowej. Do zaproponowanej wizji idealnie pasowały minimalistyczne formy kiosków interaktywnych.

Plan ekspozycji multimedialnej zakładał cztery strefy wystawiennicze.

Pierwsza z nich zakładała umieszczeni stanowisk multimedialnych w formie totemu i pulpitu oraz wydruki na szkle, mocowanych na dystansach. Zaproponowaliśmy również dodatkowe oświetlenie punktowe i powielenie charakterystycznych elementów z drewna, aby stworzyć tło dla kiosków. Zaproponowaliśmy instalację katalogu eksponatów cyfrowych, interaktywnej mapy oraz osi czasu na urządzeniach.

Druga strefa poświęcona była dzieciom. Aplikacje multimedialne przewidziane zostały do zainstalowania na niskich ekspozytorach w formie stolików z umieszczonymi wokół nich siedziskami. Zakładaliśmy instalację quizu z animowanymi rysunkami dawnych rzemieślników, puzzle, kolorowankę oraz wirtualną grę planszową.

Trzecia strefa, znajdująca się w planowanej sali koncertowej zakładała mobilne stanowisko wirtualnej rzeczywistości, umieszczone w centralnym punkcie sali. W goglach przewidziana została aplikacja, która pozwalała na wirtualne przyjrzenie się szczegółom architektury synagogi przed jej zniszczeniem, wykonanej jako model 3d. Pokazowi miało towarzyszyć nagranie lektorskie wraz z podkładem muzyczno – dźwiękowym.

Również w tej strefie przewidziany został mapping 3d realizowany za pomocą dwóch projektorów, które w założeniu rzucały obraz na konstrukcję drewnianą, zaproponowaną przez architekta. Mapping miał służyć prezentacji realizacji filmowej, ale również miał być wykorzystywany podczas koncertów do ożywiania sceny. Mapping 3d zakładaliśmy również na zewnątrz budynku – do wyświetlania na frontowej elewacji synagogi specjalnego pokazu historycznego.

Na zewnątrz przewidziany został również wandaloodporny kiosk informacyjny.

Zakres działań:

  • oględziny pomieszczenia
  • analiza materiałów merytorycznych
  • współpraca z architektem
  • wykonanie projektu aranżacji multimedialnej
  • koncepcja aplikacji multimedialnych
  • koncepcja ekspozytorów dedykowanych
  • dobór sprzętu interaktywnego
  • szacunkowy kosztorys przedsięwzięcia

GALERIA

Chcesz zrealizować podobny projekt? Skontaktuj się z nami.
Chętnie przedstawimy nasze pomysły na spotkaniu.