Project Description
KLIENT: FUNDACJA JÓZEFA SZANIAWSKIEGO
Przygotowanie wirtualnego muzeum w formie wizualizacji – panoram 360 i skanowanie fotogrametryczne eksponatów do modeli 3d.
Projekt polegał na stworzeniu Wirtualnego Muzeum jednego z najbardziej kontrowersyjnych postaci okresu Zimnej Wojny – Ryszarda Kuklińskiego. Przygotowaliśmy od A do Z rozbudowaną wirtualną aranżację przestrzeni muzeum, gdzie zobaczyć można w wersji cyfrowej pamiątki, odznaczenia, dokumenty, ale również fizyczne obiekty przeniesione do formy modeli 3d za pomocą fotogrametrii. Po wystawie można przemieszczać się w ramach wirtualnego spaceru, opartego o wizualizacje 360.


Unikalny projekt wirtualnego zwiedzania
W oparciu o zbiory udostępnione przez Izbę Pamięci Generała Kuklińskiego opracowaliśmy, rozszerzoną ekspozycję muzealną, która jest poświęcona konspiracyjnej działalności pułkownika Ryszarda Kuklińskiego, pseud. Jack Strong. Przygotowaliśmy aranżację 650 m. kw. wirtualnej przestrzeni, w podziale na kilka stref dotyczących różnych aspektów działalności przedstawianej postaci. W całkowicie wirtualnej odsłonie zostało udostępnionych dziesiątki dokumentów, skanów, zdjęć, osadzonych w sugestywnych dioramach. Wirtualna ekspozycja umożliwia poznanie jednej z najważniejszych misji wywiadowczych XX wieku w samodzielny sposób na ekranie komputera lub smartfona.
Jest to unikalny projekt wychodzący poza ramy zdigitalizowania gromadzonych przez lata zbiorów. Nasza praca przypominała budowę realnego muzeum – od samego początku. Na podstawie przeprowadzonej kwerendy merytorycznej opracowaliśmy scenariusz wystawy. Następnie dobraliśmy poszczególne elementy aranżacji – wirtualne meble, gabloty, ściany, manekiny, elementy dekoracji i oświetlenie. Następnie wygenerowaliśmy wysokiej rozdzielczości wizualizacje sferyczne, które posłużyły do stworzenia wirtualnego spaceru.
Łącznie wirtualna wycieczka składa się z 44 panoram osadzonych na specjalnie przygotowanej stronie internetowej dostępnej w dwóch wersjach językowych (dla wersji angielskiej przygotowane są osobne panoramy).
Zobacz Wirtualne Muzeum Generała Kuklińskiego tutaj »

Skanowanie fotogrametryczne
Jednym z najtrudniejszych aspektów przygotowania wirtualnej wystawy było przeniesienie do świata wirtualnego fizycznych obiektów, znajdujących się w posiadaniu Zamawiającego. Aby tego dokonać przeprowadziliśmy sesję fotograficzną, podczas której każdy z przedmiotów (m.in. mundur, popiersie, buty i czapki wojskowe, aparaty fotograficzne) zostały uchwycone z wielu różnych stron i pod różnymi kątami.
Na tej podstawie w programie komputerowym utworzona została chmura punktów, która następnie została wyeksportowana jako nieobrobiony model 3d. Ten z kolei musiał zostać poddany optymalizacji, tak aby usunąć zbędne elementy, ukryć niedoskonałości i przetworzyć do docelowego formatu.
Tak przygotowane modele 3d zostały użyte w scenach wirtualnej aranżacji.
W ramach zlecenia przygotowaliśmy również 30 sekundowy film promocyjny.
Zakres działań:
- Projekt graficzny i funkcjonalny strony
- Aranżacja przestrzeni wirtualnego muzeum na podstawie materiałów
- Skanowanie fizycznych eksponatów w technologii fotogrametrii i obróbka modeli
- Stworzenie wirtualnego muzeum w środowisku 3d i render panoram 360
- Opracowanie spaceru wirtualnego na podstawie panoram 360, z możliwością przeglądania na komputerach, smartfonach i goglach VR
- Oprogramowanie strony, serwis jest responsywny i posiada ułatwienia dla niepełnosprawnych
- Autorski, dedykowany system CMS
Chcesz zrealizować podobny projekt? Skontaktuj się z nami.
Chętnie przedstawimy nasze pomysły na spotkaniu.

