KLIENT: FUNDACJA JÓZEFA SZANIAWSKIEGO

Przygotowanie wirtualnego muzeum w formie wizualizacji – panoram 360 i skanowanie fotogrametryczne eksponatów do modeli 3d.

Projekt polegał na stworzeniu Wirtualnego Muzeum jednego z najbardziej kontrowersyjnych postaci okresu Zimnej Wojny – Ryszarda Kuklińskiego. Przygotowaliśmy od A do Z rozbudowaną wirtualną aranżację przestrzeni muzeum, gdzie zobaczyć można w wersji cyfrowej pamiątki, odznaczenia, dokumenty, ale również fizyczne obiekty przeniesione do formy modeli 3d za pomocą fotogrametrii. Po wystawie można przemieszczać się w ramach wirtualnego spaceru, opartego o wizualizacje 360.

Unikalny projekt wirtualnego zwiedzania

W oparciu o zbiory udostępnione przez Izbę Pamięci Generała Kuklińskiego opracowaliśmy, rozszerzoną ekspozycję muzealną, która jest poświęcona konspiracyjnej działalności pułkownika Ryszarda Kuklińskiego, pseud. Jack Strong. Przygotowaliśmy aranżację 650 m. kw. wirtualnej przestrzeni, w podziale na kilka stref dotyczących różnych aspektów działalności przedstawianej postaci. W całkowicie wirtualnej odsłonie zostało udostępnionych dziesiątki dokumentów, skanów, zdjęć, osadzonych w sugestywnych dioramach. Wirtualna ekspozycja umożliwia poznanie jednej z najważniejszych misji wywiadowczych XX wieku w samodzielny sposób na ekranie komputera lub smartfona.

Jest to unikalny projekt wychodzący poza ramy zdigitalizowania gromadzonych przez lata zbiorów. Nasza praca przypominała budowę realnego muzeum – od samego początku. Na podstawie przeprowadzonej kwerendy merytorycznej opracowaliśmy scenariusz wystawy. Następnie dobraliśmy poszczególne elementy aranżacji – wirtualne meble, gabloty, ściany, manekiny, elementy dekoracji i oświetlenie. Następnie wygenerowaliśmy wysokiej rozdzielczości wizualizacje sferyczne, które posłużyły do stworzenia wirtualnego spaceru.

Łącznie wirtualna wycieczka składa się z 44 panoram osadzonych na specjalnie przygotowanej stronie internetowej dostępnej w dwóch wersjach językowych (dla wersji angielskiej przygotowane są osobne panoramy).

Zobacz Wirtualne Muzeum Generała Kuklińskiego tutaj »

Skanowanie fotogrametryczne

Jednym z najtrudniejszych aspektów przygotowania wirtualnej wystawy było przeniesienie do świata wirtualnego fizycznych obiektów, znajdujących się w posiadaniu Zamawiającego. Aby tego dokonać przeprowadziliśmy sesję fotograficzną, podczas której każdy z przedmiotów (m.in. mundur, popiersie, buty i czapki wojskowe, aparaty fotograficzne) zostały uchwycone z wielu różnych stron i pod różnymi kątami.

Na tej podstawie w programie komputerowym utworzona została chmura punktów, która następnie została wyeksportowana jako nieobrobiony model 3d. Ten z kolei musiał zostać poddany optymalizacji, tak aby usunąć zbędne elementy, ukryć niedoskonałości i przetworzyć do docelowego formatu.

Tak przygotowane modele 3d zostały użyte w scenach wirtualnej aranżacji.

W ramach zlecenia przygotowaliśmy również 30 sekundowy film promocyjny.

Zakres działań:

  • Projekt graficzny i funkcjonalny strony
  • Aranżacja przestrzeni wirtualnego muzeum na podstawie materiałów
  • Skanowanie fizycznych eksponatów w technologii fotogrametrii i obróbka modeli
  • Stworzenie wirtualnego muzeum w środowisku 3d i render panoram 360
  • Opracowanie spaceru wirtualnego na podstawie panoram 360, z możliwością przeglądania na komputerach, smartfonach i goglach VR
  • Oprogramowanie strony, serwis jest responsywny i posiada ułatwienia dla niepełnosprawnych
  • Autorski, dedykowany system CMS

Chcesz zrealizować podobny projekt? Skontaktuj się z nami.
Chętnie przedstawimy nasze pomysły na spotkaniu.

Galeria