KLIENT: MUZEUM ZIEMI PUCKIEJ IM. FLORIANA CEYNOWY

Produkcja aplikacji multimedialnej, filmu 360 z drona, przeznaczonego na gogle wirtualnej rzeczywistości, produkcja nagrania lektorskiego z podkładem dźwiękowym, dostawa sprzętu multimedialnego do zabudowy.

Dla oddziału muzeum we Władysławowie, w ramach nowo powstającej wystawy, przygotowaliśmy aplikację interaktywną przeznaczoną na ekran dotykowy. Sam sprzęt multimedialny również dostarczyliśmy do zabudowy przez klienta. Zrealizowaliśmy ponadto słuchowisko lektorskie z profesjonalnym udźwiękowieniem. Niewątpliwą atrakcją ekspozycji jest również wyprodukowany przez nas film obejmujący cztery miejsca na wybrzeżu, zrealizowany w technologii panoramy 360 i przeznaczony na gogle wirtualnej rzeczywistości.

Film – panorama 360 na gogle VR

Produkcja filmu obejmowała cztery różne lokacje: Hel, Puck, Jastrzębią Górę oraz Władysławowo. Nasza ekipa z pomocą profesjonalnego operatora drona wykonała zdjęcia śledząc prognozy pogody, aby efekt końcowy wyszedł jak najlepszy. Sześć kamer umocowanych na dronie zebrało materiał, który następnie trafił do obróbki. W pierwszej kolejności obraz został połączony i ustabilizowany. Tak powstała filmowa panorama 360, który została poddany procesowi gradacji kolorów.

Kolejnym etapem było nagranie głosu lektora, który opowiadał o każdej z przedstawianych miejscowości. Po wizycie w studiu nagrań, do materiału dodaliśmy podkład muzyczny.

Gotowy materiał filmowy trafił do stanowiska wirtualnej rzeczywistości (opartego o gogle HTC Vive), który również dostarczaliśmy. Wykonana aplikacja interaktywna pozwala za pomocą fizycznego przycisku uruchamiać i resetować pokaz.

Zwiedzający mogą z lotu ptaka obejrzeć fragment wybrzeża Zatoki Puckiej za pomocą gogli, co zostawia na nich niezapomniane wrażenie. Wirtualny lot cieszy się sporym zainteresowaniem.

Aplikacja na stanowisko multimedialne

Stworzona przez nas aplikacja multimedialna składa się z dwóch działów.

Pierwszy dział przedstawia archiwalne zdjęcia turystycznych miejscowości powiatu puckiego. Prezentowane zdjęcia mieszczą się w przedziale od okresu przedwojennego, aż do późnych lat PRL. W aplikacji zebrano ponad 150 eksponatów cyfrowych.

Aplikacja została przygotowana w formie interaktywnej mapy, gdzie użytkownik może przełączać się między miejscowościami za pomocą punktów aktywnych lub wygodnej listy. Pliki konfiguracyjne aplikacji pozwalają na dowolne dodawanie nowych zdjęć i miejscowości. Każde zdjęcie w dobrej rozdzielczości można dowolnie powiększyć i przyjrzeć się szczegółom.

Drugi dział przeznaczony jest dla dzieci i polega na grze typu „memo”, gdzie użytkownik musi dopasować do siebie dwa zdjęcia. Aby zachować walor edukacyjny, po połączeniu zdjęć pojawia się dodatkowy opis i zdjęcia obiektu.

Aplikacja posiada dwie wersje językowe.

W ramach zamówienia dobraliśmy i dostarczyliśmy sprzęt multimedialny do zabudowy przez klienta. Został on oparty o 21 calowy ekran dotykowy i mini-komputer.

Nagranie lektorskie z udźwiękowieniem

Bardzo ciekawym elementem w realizacji zamówienia było ożywienie opowieści „Jak to na letnisku bywało” – wspomnień przedwojennych, które zostały zachowane w formie pisemnej. W pierwszej kolejności przedstawiliśmy klientowi trzy próbki głosu różnych lektorek do wyboru. W studio wybrana lektorka nagrała całość wspomnień.

Sama opowieść została przeanalizowana i zostały wybrane miejsca, w których powinny pojawić się efekty dźwiękowe, ilustrujące odtwarzane wydarzenia. Jazda pociągiem, przejście przez plażę, pierwsza kąpiel w morzu – dźwięki zostały tak dobrane, aby jak najlepiej zobrazować daną scenę.

Oprócz odgłosów do nagrania została dodana również muzyka, składająca się z trzech utworów.

W ten sposób powstałe, gotowe nagranie zostało zainstalowane w ciekawym ekspozytorze w formie szufladki. Gdy się ją otwiera nagranie słychać w całym pomieszczeniu ekspozycji.

Fragment słuchowiska „Jak to na letnisku bywało”.

Zakres działań:

  • Realizacja materiału filmowego z drona
  • Dostawa aplikacji do wirtualnego lotu 360
  • Zakup sprzętu do stanowiska Wirtualnej Rzeczywistości
  • Projekt graficzny i funkcjonalny aplikacji
  • Oprogramowanie i instalacja aplikacji na urządzeniu
  • Dobór i dostawa sprzętu multimedialnego do zabudowy
  • Stworzenie słuchowiska (lektor + udźwiękowienie)

Chcesz zrealizować podobny projekt? Skontaktuj się z nami.
Chętnie przedstawimy nasze pomysły na spotkaniu.