KLIENT: PARK GŁAZÓW NARZUTOWYCH W NOCHTEN

Produkcja dwóch gier interaktywnych z autorskimi rysunkami przeznaczone na ekran dotykowy oraz dostawa sprzętu multimedialnego do zabudowy.

Dla Parku Głazów Narzutowych w Nochten przygotowaliśmy dwie gry interaktywne przeznaczone dla jednego stanowiska dotykowego. Miejsce to dotychczas nie miało pełnoprawnej wystawy wewnątrz budynku, dlatego powstała nowa ekspozycja, która urozmaica pobyt w parku i poszerza wiedzę o przedstawianej tematyce. Oprócz produkcji aplikacji dostarczyliśmy również sprzęt multimedialny do zabudowy przez niemiecką firmę wykonującą wystawę.

Gry na ekran dotykowy

Stworzona przez nas aplikacja multimedialna składa się z dwóch gier.

Pierwsza gra przedstawia interaktywną mapę, na której znajdują się oznaczenia głazów. Zadaniem użytkownika jest dopasowanie głazów z dołu ekranu do miejsc, z których pochodzą, a zostały przeniesione przez lodowiec. Podczas rozgrywki, po poprawnym połączeniu pary wyświetlają się informacje dotyczące danej skały, co również stanowi warstwę edukacyjną.

Druga gra polega na odkryciu i obróbce skamieliny tak, aby dowiedzieć się z jakim pradawnym zwierzęciem mamy do czynienia. Gracz musi użyć młotka, rylca, piaskarki i miotełki, aby usunąć resztki skał. Za każdym razem wyświetla się instrukcja oraz ciekawe informacje na temat pracy geologa.

Użytkownik wykonuje czynności za pomocą gestów dotykowych, a po przejściu wszystkich etapów dostaje nagrodę w postaci ożywionego zwierzęcia (może zobaczyć jak wyglądał żywy trylobit).

Aplikacja posiada trzy wersje językowe.

Gry zostały przygotowane na 32″ ekran dotykowy.

Poniżej gra polegająca na odkrywaniu skamieniałości ( w przyspieszonym tempie )

Autorskie rysunki i animacje

Z racji tego, że wyglądem aplikacji musieliśmy nawiązywać do reszty wystawy, szukaliśmy elementu, który ożywiłby przedstawiane gry. Wpadliśmy na pomysł, aby wprowadzić postać wesołego geologa, który będzie towarzyszył graczom, służył komentarzem i podpowiedziami. Dzięki temu zastąpiliśmy „suche” polecenia zabawnymi tekstami.

Stworzyliśmy również delikatne animacje dla postaci geologa, które jeszcze bardziej ożywiały rysunkową postać i sprawiały, że bardziej do nas przemawiała.

Trudnym zadaniem było przedstawienie skomplikowanych i często żmudnych czynności geologicznych, które towarzyszą prawdziwemu odkrywaniu skamielin. Po konsultacjach z ekspertem wybraliśmy kluczowe zadania i narzędzia, którymi miał posłużyć się gracz. Nie było też prosto przekształcić zdjęcia z wykopalisk w grafikę, która będzie przemawiała do młodszych odbiorców. Zdecydowaliśmy się na autorskie rysunki na podstawie materiałów źródłowych, aby w jak najbardziej atrakcyjny sposób przedstawić grę odbiorcom. Pojawiający się na końcu ożywiony trylobit również wymagał posiadania odpowiedniej wiedzy na temat konkretnego gatunku i wyglądu zwierzęcia. Podsumowując, z pozoru prosta gra wymagała od nas głębokiego researchu tematu wydobywania skamielin.

Zakres działań:

  • Projekt graficzny i funkcjonalny gier
  • Oprogramowanie i instalacja aplikacji na urządzeniu
  • Dobór i dostawa sprzętu multimedialnego do zabudowy
  • Stworzenie autorskich rysunków i animacji

Chcesz zrealizować podobny projekt? Skontaktuj się z nami.
Chętnie przedstawimy nasze pomysły na spotkaniu.

Galeria