KLIENT: MUZEUM NOWOCZESNOŚCI W OLSZTYNIE

Dostawa sprzętu multimedialnego i przygotowanie prezentacji na stanowisko wirtualnej rzeczywistości.

Wirtualny Spacer

Przygotowaliśmy wycieczkę na gogle wirtualnej rzeczywistości po nieistniejącym już kinie “Kopernik”. Ten wyjątkowy spacer powstał w ramach projektu Olsztyn – 70 lat rozwoju w granicach Państwa Polskiego. Naszym zadaniem było również kompleksowe wyposażenie stanowiska multimedialnego.

Wirtualny Spacer
Wirtualny Spacer
Wirtualna Rzeczywistość
Wirtualny Spacer
Wirtualny Spacer

Kino “Kopernik” zostało rozebrane w 2007 r. Rok wcześniej, po 23 latach działalności, wyświetlono w nim ostatni seans. Podczas przygotowanej przez nas wirtualnej wycieczki można zobaczyć zarówno imponującą bryłę kina z zewnątrz, jak i przespacerować się po holu i sali projekcyjnej, gdzie dodatkową atrakcją jest prezentacja filmu o Olsztynie z lat siedemdziesiątych.

W trakcie pracy nad projektem wykorzystaliśmy plany Szczepana Bauma, architekta “Kopernika”. Dzięki nim możliwe stało się stworzenie trójwymiarowego modelu kina oraz jego wybranych pomieszczeń. Na etapie nadawania modelowi 3d tekstur korzystaliśmy z archiwalnych zdjęć referencyjnych, które jednak nie obejmowały wszystkich elementów budynku, stąd pewna trudność w ich przygotowaniu. Udało nam się jednak wirtualnie odtworzyć barwę i fakturę materiałów tak, żeby osoby pamiętające jeszcze kino poczuły się przeniesione w czasie.

Aplikację prezentującą kino oparliśmy na silniku Unity, który ma wbudowaną integrację z goglami VR. Należy dodać, że aplikacja jest łatwa i intuicyjna w obsłudze.

Oprócz przygotowania samego pokazu wirtualnej rzeczywistości nasz udział w projekcie obejmował również całościowe wyposażenie stanowiska. Dostarczyliśmy niezbędny sprzęt multimedialny, który pozwolił odbyć wirtualną podróż zwiedzającym.

Wystawę, częścią której jest wirtualny spacer, można zwiedzać do końca stycznia 2016 roku w Centrum Techniki i Rozwoju Regionu Muzeum Nowoczesności w Olsztynie.

Zakres działań:

  • Trójwymiarowy model bryły kina, holu i sali kinowej
  • Teksturowanie modelu kina
  • Oprogramowanie wirtualnego spaceru w środowisku Unity
  • Integracja pokazu z dostarczonym filmem
  • Kompleksowa dostawa sprzętu

Chcesz zrealizować podobny projekt? Skontaktuj się z nami.
Chętnie przedstawimy nasze pomysły na spotkaniu.