KLIENT: GMINA DĄBROWA

Przygotowanie multimedialnego quizu z udziałem aktora, realizacja etiudy filmowej, koncepcja i projekt kiosku zewnętrznego.

Gmina Dąbrowa, w związku z przygotowaniem Centrum Aktywności Lokalnej w zabytkowym dworku w Chróścinie, zleciła nam koncepcję i projekt kiosku zewnętrznego, który by w ciekawy, interaktywny sposób zachęcał do zapoznania się z historią miejsca. W ramach zlecenia wykonaliśmy aplikację multimedialną – interaktywny quiz, gdzie w nagrodę otrzymujemy możliwość obejrzenia etiudy filmowej, zrealizowanej również przez nasz zespół.

Kiosk zewnętrzny

Głównym założeniem wyglądu kiosku zewnętrznego było nawiązanie do charakteru zabytkowego dworku w Chróścinie. Dlatego też założyliśmy, że obudowa będzie składać się z dwóch części:

  • z części właściwej – metalowej, co jest standardem przy zewnętrznych rozwiązaniach, zapewniająca żywotność kiosku
  • nadbudówki drewnianej z zadaszeniem, nawiązującej do odpowiednich elementów budynku, przed którym stoi.

Dopasowaliśmy również barwy, wykończenia i zdobienia tak, aby odpowiadał stylowi dworka. W szczególności występujące w drewnianym froncie wycięcia zostały wykonane na podobieństwo elementom nad wejściem do budynku. Dzięki temu kiosk płynnie zlewa się z otoczeniem.

Kiosk posiada 49″ ekran typu high brightness wraz z nakładką dotykową oraz szybą antywandalową.

Kiosk zewnętrzny przystosowany jest do pracy 24/7 i posiada wbudowane systemy nagrzewania i chłodzenia w zależności od temperatury na zewnątrz.

Prace nad kioskiem prowadziliśmy iteracyjnie z Zamawiającym. Przedstawiliśmy różne opcje wielkości ekranu, różne sposoby wykończenia, aż zawęziliśmy ostateczny projekt do realizacji.

Aplikacja – quiz interaktywny i realizacja filmowa

Chcieliśmy, aby quiz był ciekawą formą edukacji. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z aktorem, który wcielił się w rolę dawnego właściciela dworku. To on zadaje nam pytania. Gdy odpowiemy dobrze reaguje pozytywnie, a gdy odpowiadamy nieprawidłowo – mówi nam, aby lepiej się zastanowić.

Dla każdego pytania, których było kilkadziesiąt, nagraliśmy kilka wariantów ich wypowiadania. Dla pozytywnych i negatywnych reakcji sfilmowaliśmy po kilkadziesiąt wariacji. Łącząc to z losowym zadawaniem pytań z puli oraz losowości w reakcjach quiz dla użytkownika nigdy nie jest taki sam. To ma istotny wpływ na zaangażowanie grup zwiedzających, ponieważ nie ma powtarzalności, więc każdy chce zagrać.

Nagrania do quizu realizowaliśmy w studio z użyciem bluescreena – długie godziny spędzone na monotonnym nagrywaniu różnych wariantów kwestii opłaciło się 🙂

Gracz, w nagrodę za rozwiązanie quizu, otrzymuje możliwość zobaczenia etiudy filmowej, którą realizowaliśmy w terenie – przed dworkiem i w pobliskim parku. Opowiada ona o właścicielach dworku, historii jego powstania, ale również o historii Chróściny, gminy Dąbrowa i lokalnej społeczności, bez której renowacja by się nie udała. Etiudę, jak i działanie quizu można obejrzeć niżej w artykule.

Quiz zrealizowany został w dwóch wersjach językowych.

Film przedstawiający funkcjonowanie aplikacji:

Etiuda filmowa – nagroda w quizie:

Zakres działań:

  • Koncepcja i projekt kiosku
  • Projekt i oprogramowanie aplikacji
  • Realizacja filmowa w studio z użyciem bluescreena
  • Realizacja filmowa w terenie

Chcesz zrealizować podobny projekt? Skontaktuj się z nami.
Chętnie przedstawimy nasze pomysły na spotkaniu.

Galeria