KLIENT: MUZEUM ZIEMI BIECKIEJ

System Identyfikacji Wizualnej, projekty graficzne i wdrożenie responsywnej strony internetowej.

Pierwszym zadaniem było opracowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej. Zaprojektowaliśmy sześć wersji logotypu. Spośród przedstawionych wariantów wybrana została propozycja, w której sygnet logotypu nawiązuje formą do wizerunku Domu z Basztą, jednego z obiektów Muzeum. Kształt sygnetu może kojarzyć się również ze średniowieczną zabudową miasta i jego historią. Aby dodatkowo wzmocnić przekaz związany z bogatą tradycją tego miejsca, dobraliśmy klasyczną czcionkę, korespondującą ze znakiem.

Z drugiej strony zależało nam, żeby nawiązać w logotypie do współczesnego charakteru tego miejsca, jego energii i otwartości na nowe trendy i rozwiązania multimedialne. Stąd dość odważny dobór barw w sygnecie, mocne ciepłe kolory, które dodały projektowi właściwej dynamiki.

Etap prac związany z projektowaniem Systemu Identyfikacji Wizualnej został zakończony przygotowaniem przejrzystej Księgi Znaku, w której znalazły się wybrane barwy, typografia oraz warianty logotypu wraz z przykładami użycia.

Kolejnym zadaniem było stworzenie nowej responsywnej strony internetowej muzeum. Przygotowując projekty graficzne stosowaliśmy nowoczesne zasady projektowania starając się jednocześnie nadać layoutom klasyczny wygląd, zgodny z wizerunkiem Muzeum i ustalonym wcześniej SIW-em.

Serwis został wdrożony zgodnie ze standardem RWD, który zapewnia poprawne funkcjonowanie strony także na urządzeniach mobilnych, zadbaliśmy również o wdrożenie wersji kontrastowej i tekstowej dla osób niepełnosprawnych. Strona funkcjonuje w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej. Intuicyjny system CMS pozwala pracownikom muzeum na samodzielne dodawanie i edytowanie treści w obrębie całej strony internetowej.