Project Description
KLIENT: FIRMA EKSPONATOR DLA CENTRUM NAUKI LEONARDO DA VINCI (PODWYKONAWSTWO)
Przygotowanie dwóch aplikacji multimedialnych w ramach wystawy czasowej „Człowiek – trybik w machinie przyrody”.

W ramach współpracy z firmą Eksponator przygotowaliśmy dwie aplikacje multimedialne do wystawy czasowej „Człowiek – trybik w machinie przyrody”, która powstała w Centrum Nauki Leonardo Da Vinci.
Wystawa była poświęcona zagadnieniom recyklingu, odnawialnych źródeł energii czy bioróżnorodności.

Aplikacja „Interaktywny quiz przyrodniczy”
Pierwsza aplikacja umieszczona została w pulpicie interaktywnym przy dioramie leśnej.
Prezentowała scenę, w której widać las, a w nim różne zwierzęta, drzewa, rzekę, a w oddali łąkę. Zadaniem gracza było odpowiedzieć na szereg pytań związanych z przyzwyczajeniami dotyczącymi segregacji śmieci, oszczędności wody i codziennych nawyków, które często mają istotny wpływ na środowisko, o czym nie zdajemy sobie sprawy.
Za każdym razem, kiedy użytkownik wybierał odpowiedź, która negatywnie wpływa na przyrodę obraz lasu się zmienia. Ubywa zwierząt, drzewa są wycinane, rzeka coraz bardziej zanieczyszczona, a niebo bardziej szare. W ekstremalnym przypadku z wcześniej sielankowo wyglądającego obrazu, tworzyło się całkowicie zdegradowane środowisko z hałdami śmieci.
Naszym zadaniem było w pierwszej kolejności opracowanie projektu graficznego, który pokazywał by wszystkie aspekty lasu w powiązaniu z pytaniami quizowymi. Wszystkie elementy należało umieścić tak, aby nie przysłaniały innych w zależności od udzielanych odpowiedzi. Grafika musiała współgrać również z całością wystawy.
Drugim etapem było odpowiednie oprogramowanie aplikacji, aby reagowała na wszelkie kombinacje wyborów użytkownika i dynamicznie zmieniała prezentowaną scenę.
Aplikacja – Recykling
Druga z przygotowanych przez nas aplikacji poświęcona była zagadnieniu recyklingu.
Na przykładzie butelek plastikowych zaprezentowane zostały trzy najważniejsze etapy z procesu ich przetwarzania, w celu ponownego użycia.
Z racji tego, że aplikacja była umieszczona w innym ekspozytorze, o innej stylistyce, również projekt graficzny musiał być odpowiednio dostosowany.
Istotnym elementem przygotowania projektu było stworzenie takiej koncepcji, która w łatwy i przejrzysty sposób wyjaśni prezentowany temat również młodszym odbiorcom.
Po stworzeniu projektu graficznego aplikacja została oprogramowana do działa na ekranie dotykowym.
Zakres działań:
- Projekt graficzny i funkcjonalny aplikacji na ekrany dotykowe
- Obróbka dostarczonych materiałów
- Przygotowanie ilustracji
- Konfiguracja aplikacji
- Oprogramowanie i instalacja aplikacji na urządzeniu
Chcesz zrealizować podobny projekt? Skontaktuj się z nami.
Chętnie przedstawimy nasze pomysły na spotkaniu.
