KLIENT: FIRMA MAGIT DLA MUZEUM WSI RADOMSKIEJ (PODWYKONAWSTWO)

Przygotowanie rozbudowanej aplikacji interaktywnej oraz modeli i animacji 3d, a także nagrań lektorskich. System CMS.

Aplikacja powstała dla Muzeum Wsi Radomskiej w ramach nowej ekspozycji maszyn i narzędzi rolniczych.

Opowieści rolników i słownik agrotechniczny

Aplikacja składa się z dwóch działów. Pierwszy to zbiór archiwalnych filmów i słuchowisk radiowych z okresu PRL, które ukazują jak rolnicy radzili sobie w tych trudnych czasach samodzielnie produkując maszyny rolnicze.

Naszym zadaniem w przypadku filmów archiwalnych była ich odpowiednia konwersja do wykorzystania w aplikacji. W przypadku słuchowisk radiowych dodaliśmy proste animacje, które urozmaicały przekaz audio. Ostatnim rodzajem materiału były wywiady z rolnikami jedynie w formie pisemnej. Stworzyliśmy dla nich nagrania lektorskie w studio.

Drugim działem aplikacji jest rozbudowany słownik agrotechniczny. Zebrane zostały w nim zagadnienia z historii wykorzystania maszyn i narzędzi rolniczych. Każdy wpis posiada własną kartę informacyjną, z galerią zawierającą zdjęcia i klipy wideo oraz opis. Dla części haseł przygotowaliśmy również animacje 3d. Słownik posiada intuicyjną wyszukiwarkę.

Do edycji treści aplikacji służy nasz autorski System Zarządzania Treścią (CMS), który pozwala na elastyczne dodawanie nowych wpisów. Aplikacja działa w dwóch wersjach językowych, a także posiada ułatwienia dla niepełnosprawnych w postaci opcji powiększania tekstu.

Animacje 3d

Przy tworzeniu aplikacji najwięcej pracy (i problemów) przysporzyła nam produkcja animacji 3d. Krótkie klipy wideo miały przybliżyć schematy działania dawnych maszyn rolniczych, aby były zrozumiałe dla starszych i młodszych odbiorców.

Aby jednak zaprezentować w odpowiedni sposób maszyny rolnicze należało wykonać ich uproszczoną reprezentację cyfrową. Zdecydowaliśmy się na stworzenie modeli 3d maszyn, które następnie chcieliśmy zaanimować.

Spędziliśmy łącznie kilkadziesiąt godzin na wymiarowaniu i dokładnym fotografowaniu prawdziwych urządzeń dostępnych na terenie Muzeum. Patrzyliśmy na każdą śrubkę, aby odtworzyć ją w przestrzeni trójwymiarowej. Przede wszystkim musieliśmy najpierw sami zrozumieć zasady działania wszystkich przekładni, sprężyn i pokręteł, aby móc odtworzyć je w animacji.

Po zwymiarowaniu maszyn przystąpiliśmy do modelowania ich w przestrzeni trójwymiarowej. Mając gotowe modele, stworzyliśmy animacje prezentujące w pierwszej kolejności ogólną budowę urządzeń, a następnie schemat ich pracy na dwuwymiarowym schemacie.

Koniec końców udało nam się osiągnąć wyznaczony cel – stworzenie łatwych do zrozumienia treści edukacyjnych.

Zakres działań:

  • Projekt graficzny i funkcjonalny aplikacji na ekrany dotykowe
  • Obróbka dostarczonych materiałów
  • Przygotowanie modeli i animacji 3d na podstawie prawdziwych maszyn rolniczych
  • Konfiguracja aplikacji
  • Oprogramowanie i instalacja aplikacji na urządzeniu

Chcesz zrealizować podobny projekt? Skontaktuj się z nami.
Chętnie przedstawimy nasze pomysły na spotkaniu.