KLIENT: OSTRZESZOWSKIE CENTRUM KULTURY

Realizacja filmu 360 z drona, przeznaczonego na gogle wirtualnej rzeczywistości, opracowanie aplikacji na stanowiska tabletowe, dostawa sprzętu multimedialnego oraz identyfikacja wizualna.

W ramach projektu „Średniowiecze da się lubić!”, realizowanego przez Ostrzeszowskie Centrum Kultury, przygotowaliśmy interesujące aplikacje interaktywne przeznaczone na tablety, a także niezwykłą możliwość odbycia wirtualnego lotu nad miastem w goglach wirtualnej rzeczywistości. Ponadto naszym zadaniem był także dobór i dostawa: sprzętu multimedialnego oraz podświetlanych, metalowych standów przeznaczonych pod tablety.

Ekspozycja„Średniowiecze da się lubić!” mieści się w Baszcie Kazimierzowskiej, której wszystkie siedem kondygnacji zostało zaadaptowanych na potrzeby wystawiennicze. Wystawa przybliża zwiedzającym zagadnienia związane z wiekami średnimi, szczególny nacisk kładąc na historię Ostrzeszowa, które w tamtym okresie przeżywało czas swojej świetności. Na poszczególnych kondygnacjach Baszty można zapoznać się z m. in.: ówczesnymi zwyczajami, dawnymi legendami, wyjątkową historią samej Baszty oraz twórczością Antoniego Serbeńskiego – malarza związanego z miastem.

 

Wirtualny lot 360 nad miastem – case study

Na najwyższej kondygnacji baszty ustawione zostało stanowisko Wirtualnej Rzeczywistości oparte o gogle HTC Vive. Zwiedzający za ich pomocą mogą obejrzeć z lotu ptaka kilkuminutowy materiał zrealizowany za pomocą drona w technologii panoramy wideo 360. Dzięki goglom można rozglądać się dookoła po panoramie wideo i podziwiać m.in. klasztor, rynek, samą basztę, wieżę ciśnień oraz kościół farny.

Aby zrealizować tego typu przedsięwzięcie należało zgrać ze sobą kilka elementów. Przede wszystkim śledziliśmy prognozy pogody, zwracając szczególną uwagę na wiatr i zachmurzenie. Ekipa realizująca zdjęcia z drona była cały czas w pogotowiu.

Gdy po dwóch tygodniach obserwacji pogoda w końcu dopisała, mogliśmy rozpocząć zdjęcia. Na początku zostały zrobione zdjęcia próbne, których celem było zweryfikowanie przygotowanego wcześniej scenariusza.

Następnie rozpoczęło się filmowanie właściwym sprzętem. Materiał kręcony był przez kilka godzin w umówionych z klientem lokacjach. Po skończonych zdjęciach rozpoczął się proces obróbki. Film z sześciu kamer został połączony w panoramę 360 stopni, a następnie wystabilizowany, dla komfortu oglądania. Na etapie postprodukcji została dodana także muzyka oraz odpowiednie przejścia między poszczególnymi ujęciami.

W międzyczasie przygotowana została aplikacja, która pozwalała na wyświetlanie filmu w goglach wirtualnej rzeczywistości. Wybraliśmy gogle HTC Vive ze względu na przyszłościowy charakter tego rozwiązania i możliwość tworzenia różnorodnych aplikacji w późniejszym terminie.

Gotowa aplikacja pozwala podziwiać Ostrzeszów z lotu ptaka. Odpowiednie prowadzenie kamery daje użytkownikowi wrażenie przemieszczania się na wysokości kilku pięter nad ziemią, zachowując poczucie komfortu poruszania się w przestrzeni. Wirtualny lot cieszy się sporym zainteresowaniem zwiedzających, którzy z jednej strony chcą odkrywać walory miasta z tej niecodziennej perspektywy, z drugiej zaś – są ciekawi samej technologii, która ma status nowinki technicznej. Zwłaszcza młodsi chętnie korzystają z możliwości przeżycia tego dostarczającego wyjątkowych wrażeń lotu w goglach wirtualnej rzeczywistości.

Aplikacje na stanowiska tabletowe

Oprócz stworzenia stanowiska wirtualnej rzeczywistości naszym zadaniem było również przygotowanie sześciu aplikacji na stanowiska tabletowe.

Prezentacje interaktywne zawierają łącznie niemal 500 cyfrowych eksponatów, w tym: skanów, rycin, zdjęć i obrazów oraz kilka filmów związanych z miastem.

Struktura aplikacji pozwala na dowolne kategoryzowanie cyfrowych eksponatów oraz podział na foldery, do których użytkownik ma swobodny dostęp. Za pomocą przeglądarki zdjęć i filmów w łatwy sposób można dotrzeć do informacji.

Każde zdjęcie w dobrej rozdzielczości można dowolnie powiększyć i przyjrzeć się szczegółom.

Aplikacja dostosowana jest do systemu Android i wydajności tabletów.

W obrębie naszych obowiązków było również wybór i zakup tabletów oraz dostawa standów wraz z podświetlanymi nadrukami.

 

Projekty graficzne

Zaprojektowaliśmy logotyp wystawy, dobraliśmy czcionki oraz kolorystykę, które zostały wykorzystane w aplikacjach multimedialnych oraz materiałach drukowanych.

Dodatkowo stworzyliśmy projekty tablicy zachęcającej do zwiedzania wystawy oraz 12-stronicowy folder wystawy wraz z wydrukiem.

 

Zakres działań:

  • Zebranie materiału filmowego z drona
  • Dostawa aplikacji do wirtualnego lotu 360
  • Zakup sprzętu do stanowiska Wirtualnej Rzeczywistości
  • Projekt graficzny i funkcjonalny aplikacji przeznaczonej na tablety
  • Oprogramowanie i instalacja aplikacji na urządzeniu
  • Dobór i dostawa sprzętu multimedialnego oraz standów pod tablety
  • Projekt logotypu wystawy oraz tablicy oraz folderu

Chcesz zrealizować podobny projekt? Skontaktuj się z nami.
Chętnie przedstawimy nasze pomysły na spotkaniu.