KLIENT: MUZEUM ARCHEOLOGICZNO-HISTORYCZNE W GŁOGOWIE, NA ZLECENIE AGENCJI TWÓRCZA10

Aranżacja plastyczna na podstawie koncepcji ekspozycji autorstwa agencji Twórcza10, Identyfikacja Wizualna, projekty wydruków, projekty ekspozytorów. Opracowanie i realizacja aplikacji multimedialnej na kiosk interaktywny.

Na zlecenie agencji Twórcza10 kompleksowo przygotowaliśmy aranżację plastyczną i Identyfikację Wizualną wystawy czasowej „Wydrukowano w Głogowie. 300 lat głogowskiego drukarstwa”. Wykonaliśmy również rozbudowaną aplikację multimedialną przeznaczoną na 32 calowy kiosk interaktywny.

Celem wystawy było przedstawienie bogatej historii miasta, silnie związanej z drukarstwem. To tutaj urodził się Kasper Elyan, uważany za ojca polskiego drukarstwa, a zakład kartograficzny C. Flemminga znany był w całej Europie ze swoich wydawnictw.

Oprócz prezentacji sylwetek słynnych głogowskich drukarzy na ekspozycję składały się egzemplarze starodruków, czasopism, kart widokowych i inne eksponaty ze zbiorów kilku muzeów.

Aranżacja, opracowanie plastyczne, Identyfikacja Wizualna

Naszym zadaniem było uchwycenie bogatej tradycji drukarstwa w sposób interesujący wizualnie, a przy tym prezentujący chronologicznie historię i sylwetki słynnych drukarzy.

Naszą pracę zaczęliśmy od zaprojektowania Identyfikacji Wizualnej projektu, która obejmowała m.in. logotyp wystawy, dobór czcionek i kolorystyki.

Motywem przewodnim był kolor nawiązujący do atramentu i właśnie taką farbą zostały pokryte ściany okalające wystawę.

Na czternastu planszach przedstawiliśmy sylwetki słynnych drukarzy i wydawnictw związanych z historią głogowskiego drukarstwa. Każda z nich posiadała własny motyw graficzny oraz mozaikę replik cyfrowych najciekawszych wydawnictw.

W przypadku Wydawnictwa C. Fleminga dodatkowo zaprojektowaliśmy specjalną fototapetę, która eksponowała archiwalne mapy.

W ramach przedsięwzięcia, na podstawie koncepcji agencji Twórcza10, nadaliśmy ostateczny kształt dedykowanym ekspozytorom, prezentującym m.in. kamienie litograficzne, czasopisma, karty pocztowe i notgeldy. Na szczególną uwagę zasługuje podświetlana gablota w kształcie litery „L”, którą projektowaliśmy od podstaw. Znajdowała się ona w stylizowanej kawiarni.

Opracowaną aranżację przedstawiliśmy na wizualizacjach 3d. Przygotowaliśmy projekty graficzne wydruków, w tym wydruków wielkoformatowych oraz specyfikację projektową przeznaczoną dla wykonawcy ekspozytorów.

Aplikacja multimedialna

Drugim zadaniem w ramach projektu było opracowanie aplikacji multimedialnej, przeznaczonej na 32 calowy kiosk interaktywny.

Aplikacja została podzielona na kilka obszernych działów. Możemy dowiedzieć się więcej o historii drukarstwa, poznać maszyny drukujące i sposoby druku. Oprócz tego prezentowała zdigitalizowane karty starodruków, które można oglądać w dużym przybliżeniu.

Każdy z tematów posiada rozbudowaną galerię skanów i fotografii, które za pomocą gestów można w dowolny sposób powiększać i pomniejszać.

Dla dzieci przygotowaliśmy osobny dział, w którym mają za zadanie ułożyć puzzle o dwóch stopniach trudności. Wykorzystaliśmy tu wszystkie 6 punktów dotyku, które oferował sprzęt multimedialny, dzięki czemu kilkoro dzieci w jednym czasie może brać udział w zabawie.

Wirtualny spacer

Przygotowaliśmy również wirtualną wycieczkę po ekspozycji, zanim ta w ogóle powstała. Dzięki temu możliwe było obejrzenie całej wystawy, sprawdzenie czy wszystko jest odpowiednio zaplanowane.

Wykorzystaliśmy do tego technologię wirtualnej rzeczywistości i gogle Oculus Rift. Korzystając z nich możemy poczuć się jakbyśmy byli we wnętrzu pomieszczenia z pełnym zachowaniem poczucia przestrzeni. W ten sposób byliśmy pewni, że wszystkie pomysły dotyczące wystawy są odpowiednio przygotowane.

Zakres działań:

  • Koncepcja plastyczna wystawy
  • Projekt Identyfikacji Wizualnej, w tym stworzenie logotypu wystawy
  • Projekty graficzne i obróbka zdjęć
  • Wizualizacje 3d
  • Projekty dedykowanych ekspozytorów
  • Koncepcja i wykonanie aplikacji multimedialnej
  • Oprogramowanie aplikacji wykorzystującej 6 punktów dotyku
  • Wirtualny spacer wykorzystujący gogle wirtualnej rzeczywistości

Chcesz zrealizować podobny projekt? Skontaktuj się z nami.
Chętnie przedstawimy nasze pomysły na spotkaniu.