KLIENT: FIRMA EKSPONATOR DLA CENTRUM NAUKI LEONARDO DA VINCI (PODWYKONAWSTWO)

Przygotowanie dwóch aplikacji multimedialnych w ramach wystawy czasowej „Człowiek – trybik w machinie przyrody”.

W ramach współpracy z firmą Eksponator przygotowaliśmy dwie aplikacje multimedialne do wystawy czasowej „Człowiek – trybik w machinie przyrody”, która powstała w Centrum Nauki Leonardo Da Vinci.

Wystawa była poświęcona zagadnieniom recyklingu, odnawialnych źródeł energii czy bioróżnorodności.

Aplikacja „Interaktywny quiz przyrodniczy”

Pierwsza aplikacja umieszczona została w pulpicie interaktywnym przy dioramie leśnej.

Prezentowała scenę, w której widać las, a w nim różne zwierzęta, drzewa, rzekę, a w oddali łąkę. Zadaniem gracza było odpowiedzieć na szereg pytań związanych z przyzwyczajeniami dotyczącymi segregacji śmieci, oszczędności wody i codziennych nawyków, które często mają istotny wpływ na środowisko, o czym nie zdajemy sobie sprawy.

Za każdym razem, kiedy użytkownik wybierał odpowiedź, która negatywnie wpływa na przyrodę obraz lasu się zmienia. Ubywa zwierząt, drzewa są wycinane, rzeka coraz bardziej zanieczyszczona, a niebo bardziej szare. W ekstremalnym przypadku z wcześniej sielankowo wyglądającego obrazu, tworzyło się całkowicie zdegradowane środowisko z hałdami śmieci.

Naszym zadaniem było w pierwszej kolejności opracowanie projektu graficznego, który pokazywał by wszystkie aspekty lasu w powiązaniu z pytaniami quizowymi. Wszystkie elementy należało umieścić tak, aby nie przysłaniały innych w zależności od udzielanych odpowiedzi. Grafika musiała współgrać również z całością wystawy.

Drugim etapem było odpowiednie oprogramowanie aplikacji, aby reagowała na wszelkie kombinacje wyborów użytkownika i dynamicznie zmieniała prezentowaną scenę.

Aplikacja – Recykling

Druga z przygotowanych przez nas aplikacji poświęcona była zagadnieniu recyklingu.

Na przykładzie butelek plastikowych zaprezentowane zostały trzy najważniejsze etapy z procesu ich przetwarzania, w celu ponownego użycia.

Z racji tego, że aplikacja była umieszczona w innym ekspozytorze, o innej stylistyce, również projekt graficzny musiał być odpowiednio dostosowany.

Istotnym elementem przygotowania projektu było stworzenie takiej koncepcji, która w łatwy i przejrzysty sposób wyjaśni prezentowany temat również młodszym odbiorcom.

Po stworzeniu projektu graficznego aplikacja została oprogramowana do działa na ekranie dotykowym.

Zakres działań:

  • Projekt graficzny i funkcjonalny aplikacji na ekrany dotykowe
  • Obróbka dostarczonych materiałów
  • Przygotowanie ilustracji
  • Konfiguracja aplikacji
  • Oprogramowanie i instalacja aplikacji na urządzeniu

Chcesz zrealizować podobny projekt? Skontaktuj się z nami.
Chętnie przedstawimy nasze pomysły na spotkaniu.